ESCOLA VIRTUAL? 🤔😢

US ADJUNTEM L’ESCRIT D’UNA DOCENT AL FACEBOOK, CREIEM QUE ES MOLT ENCERTAT I TRASLLADAREM AQUESTES REIVINDICACIONS AL DEPARTAMENT. GRÀCIES MER

La veritat es q tot plegat es surrealista i no puc aguantar més pq em sembla q més q endavant anem enrere. I estic segura q la majoria pensa igual i sinó es q no creu en una escola competencial i inclusiva q ha d’atendre a cada infant segons les seves necessitats.

Per començar he de dir q per a mi el curs està acabat. Q no passa res. Q es un curs més curt com algun altre cop a la història tb va passar. Q sembla q no tenim ni idea de q estem en una PANDÈMIA q fins hi tot les persones més grans del món 112 anys, no han vist mai. I q “només” amb això en tenim prou.

Les notes no compten fins a 3r de la ESO un altre dada important. I es pitjor voler fer una “chapuza” q tancar amb 7 mesos de curs.

Q l’entrevista a la ràdio del Bargalló em va encantar en la part q va dir:  l’alumnat amb diversitat funcional no es podria arribar. Aquest senyor està creant una utopia. Pq una cosa son les noves tecnologies com a recurs i un altre com a única eina sense haver-se fet mai.

En una escola pensada per molts i moltes professionals d’un altre manera. Una escola q sense apropar-se a l’infant no treballa, on la interacció física es essencial. Una escola 21, una escola viva, una escola per competències. I ara sembla q molts i moltes estigueu en una competició a veure q troba més coses brillants o recursos o programes, plataformes per dir uf sóc un/a crack!

Ningú veu les barreres q això comporta? Vaig a enumerar algunes:

– Alumnat amb diversitat funcional.
– Alumnat sense mitjans per fer-ho.
-Alumnat amb motxilles importants familiars q ningú té ni idea.
-Alumnat confinat per una pandèmia ofegat per nous continguts per un mes i mig?
-Famílies q no son mestres i a sobre tele treballant o anant a la feina i a que a sobre del pes q  tenen a sobre més la situació més la canalla 24 hores només li falta això.
-Famílies q han perdut a algú o el tenen a l’hospital.
-Mestres q no tenen ni idea d’ordinador i no passa res pq no ens hem de mirar només el melic.
-Dades personals del professorat a la merda pq ens hem de comunicar com sigui i 24 hores es clar pq a veure com expliquem els dubtes infant per infant.
-Una escola infantil q per a mi es exploració, descobriment, relacions socials… I ara q faran via online i q serà el o la q estarà amb cadascun d’ells?
-I la part emocional?
-I a veure com s’avalua sense ser-hi!

I em deixo coses fijo! I mentre un sr Bargalló q un dia diu una cosa i al dia següent un altre i s’estimen dates, i com poden dir dates sense preguntar al CORONAVIRUS? Pq tb al·lucino. Algú creu q s’acaba tot el dia 11? Doncs no. I creu el sr Bargalló q després sortirem com si res i marxarem tots i totes de vacances arreu del mon sense vacunes i aglomerant-nos?

Els jocs olímpics són a l’agost i s’han cancel·lat. Imagineu la resta! Qui cregui en aquesta forma d’educar excloent i gens competencial de bones a primeres es q no veu la importància de l’escola física, de tot el q comporta. Fins i tots els infants no paren de dir les ganes q tenen de veure a les seves amistats. Un lloc com l’escola no està a l’ordinador.

Fins i tot als adults, al menys a mi, ens agrada més fer cursos presencials q online. A partir d’aquí… A veure q diu el Conseller després de “vacances”. En serio li hem de donar nosaltres la solució? No hi ha ningú al Departament amb LÒGICA? Pq deu ni do com es veu tot des del balcó!
No ens volen donar la intensiva i ara de sobte som escoles virtuals! Quina passada!

Publicat al grup “Docents en xarxa” del facebook per Mer Loma