El 25 de novembre, la UGT de Catalunya aixeca la veu amb fermesa, i volem fer una crida al conjunt de treballadores i treballadors, i a tota la ciutadania en general, per a què essumin a la denúncia i repulsa de totes les formes de violència masclista.
Ja estem cansades de plorar assassinats, de comptar víctimes i de normalitzar allò que ens destrueix. La violència masclista és una xacra social, un greu atemptat contra els Drets Humans, que travessa tots els àmbits de la nostra vida, incloent-hi el laboral.
Sovint mirem només els grans actes de violència, però ens oblidem dels danys menys visibles. Hem de ser clars, el masclisme no té talla, la violència masclista més subtil mata la igualtat.
El nostre lema d’aquest any és clar: “LA VIOLÈNCIA MASCLISTA S’ALIMENTA DELS MICRO MASCLISMES. NO MINIMITZIS EL QUE FA MAL”.
Perquè un comentari condescendent, una interrupció sistemàtica o assumir que la cura és cosa de dones no són “coses petites”. Aquesta erosió diària danya la nostra salut mental i reforça l’estructura patriarcal. La suma de ‘micros’ ens esgota i ens ofega, limitant les nostres carreres i les nostres vides.
Des del sindicalisme de classe i feminista de la UGT, cridem per la prevenció, per la protecció i per la reparació integral de totes les supervivents. Exigim l’aplicació efectiva de protocols d’assetjament sexual i per raó de sexe a les empreses i més recursos públics per a l’educació en igualtat.
El nostre compromís és total, perquè la lluita contra aquesta violència comença en el detall.
UGT de Catalunya, tolerància zero contra tota violència masclista! No farem ni un pas enrere!
Prou violència masclista!
>En aquests enllaços us podeu descarregar tot el material relacionat amb el 25N de la UGT de Catalunya perquè en feu difusió als vostres centres de treball:
- Cartell del dia internacional
https://www.ugt.cat/wp-content/uploads/2025/11/cartell_25n_2025.pdf - Manifest UGT Catalunya
https://www.ugt.cat/wp-content/uploads/2025/11/manifest_25n_2025_web.pdf - Manifest conjunt UGT-CCOO
https://www.ugt.cat/wp-content/uploads/2025/11/ugt_cat_ccoo_manifest_unitari_25n_2025_web.pdf
Com cada any participarem en la Manifestació Unitària de Barcelona sota el lema “TEIXIM RESISTÈNCIES. Lliures, vives i rebels contra les violències masclistes, racistes i colonials”, organitzada per Novembre Feminista, i on la Unió General de Treballadores i Treballadors de Catalunya en forma part.
- Cartell de la Manifestació Unitària del 25N a Barcelona: https://www.ugt.cat/wp-content/uploads/2025/11/Cartell_Manifestacio_Unitaria_25N_2025.pdf
- El lloc de trobada de la UGT serà a les 18:15h. al Passeig de Gràcia davant del Palau Robert.
Responsable:
Ivette Barachina Hidalgo, secretària d’Igualtat i LGTBIQA+ de la UGT de Catalunya

