Ahir, dimarts 11 de febrer, el sindicat UGT de docents de la Pública, juntament amb altres sindicats i membres de la comunitat educativa, vam dur a terme una acció de visibilització a l’Institut Pau Claris de Barcelona per denunciar la proposta del Departament d’Educació de fusionar les assignatures de ciències a 1r de batxillerat.
Aquesta acció va coincidir amb la visita de la consellera d’Educació, Niubó (a qui vam poder traslladar les inquietuds del col.lectiu al respecte), i el MHP Salvador Illa a l’Institut, amb motiu del Dia de la Dona i la Nena en la Ciència.

Durant la conversa en aquesta trobada improvisada ens va instar a avançar al febrer la reunió que ja hi havia programada per parlar de la proposta de modificació del Decret 171/2022 d’ordenació dels ensenyaments de Batxillerat i abordar les inquietuds del professorat i els problemes que afecten l’ensenyament científic.

Durant la concentració, els assistents vam llegir el Comunicat Unitari dels sindicats d’educació, que rebutja la fusió de les assignatures científiques i exigeix al Departament d’Educació que retiri aquesta proposta i obri un debat real amb la comunitat educativa.

 

Per què diem NO a la fusió de les assignatures científiques? 

  1. Impacte negatiu en la qualitat educativa: La fusió de Física i Química, Biologia, Geologia i Ciències Ambientals implica una reducció horària i una compactació dels continguts, cosa que fa inviable una formació científica rigorosa.
  2. Augment de les desigualtats: L’oferta de matèries optatives no compensarà la pèrdua d’hores, ja que dependrà dels recursos de cada centre i de les possibilitats reals de l’alumnat. Això ampliarà la bretxa educativa.
  3. Decisió unilateral i sense consens: El Departament ha ignorat les aportacions del professorat, els sindicats i les institucions científiques. Qualsevol canvi curricular ha de ser fruit del diàleg i el consens.

 


Reivindiquem: 

– Que el Departament d’Educació retiri la proposta de fusió de les assignatures científiques de 1r de batxillerat.
– Que s’obri un debat amb la comunitat educativa per garantir un currículum de batxillerat consensuat i de qualitat.
La lluita per una educació pública de qualitat continua. No permetrem que es tirin endavant reformes que suposin un retrocés en l’ensenyament científic i que augmentin les desigualtats entre centres i alumnes.

Defensem les ciències! Defensem l’educació pública! 

#DefensemLesCiències #EducacióDeQualitat 

Més informació:

https://publica.cat/modificacio-decret-batxillerat/
https://www.social.cat/noticia/22601/sindicats-educatius-reclamen-educacio-retirar-proposta-fusio-assignatures-cientifiques-batxillerat?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter&s=09