Sol·licitud i documentació
Els professors que no obtenguin l'acreditació en el procediment automàtic poden fer la sol·licitud als registres del Departament, dels serveis territorials i del Consorci d'Educació de Barcelona.
Per a cada perfil professional cal presentar la documentació, segons s'indiqui en cada cas a l'annex 1 de la http://dogc.gencat.cat/ca/pdogc_canals_interns/pdogc_resultats_fitxa/?action%3Dfitxa%26mode%3Dsingle%26documentId%3D725394%26language%3Dca_ES&source=gmail&ust=1497355441566000&usg=AFQjCNH-7sUIrcM6F7o4-a4PdZhvkbsMe g">Resolució ENS/1128/2016.
- Requisit de titulació: certificació acadèmica o fotocòpia compulsada del títol al·legat o, en tot cas, de la certificació d'abonament dels drets d'expedició d'aquest.
- Requisits de formació: certificació emesa per la unitat o centre corresponent que hi acrediti el total d'hores de formació específica degudament reconeguda pel Departament.
Totes les fotocòpies que es presentin s'han d'acompanyar amb les diligències de compulsa corresponents. - Experiència docent: certificació de la direcció del centre segons el que s'estableix per cadascun dels perfils. No cal certificar l'experiència que consta en el registre informàtic de professorat, com l'ocupació de llocs docents o l'exercici de càrrecs en centres educatius públics. (Models de certificats: Docència de dues especialitats docents, Competencia digital docent, Gestió de projectes i serveis de formació professional inicial i/o ensenyaments de règim especial, Lectura i biblioteca escolar, Immersió i suport lingüístic, Educació visual i plàstica, Metodologies amb enfocament globalitzat).
Termini de presentació i efectes de les acreditacions
Les sol·licituds d'acreditació d'un o més perfils professionals es poden presentar en qualsevol moment del curs.
Tenen efectes en el procediment d'adjudicació de destinacions provisionals que es convoca cada curs les sol·licituds presentades fins al 31 de maig.
Les presentades a partir d'aquesta data poden acreditar el perfil professional, però no tindran efectes fins a la següent convocatòria.
Reconeixement de l'acreditació
Després de revisar la documentació i comprovar que reuneixen els requisits exigits, des dels serveis territorials i el Consorci d’Educació de Barcelona, s’incorporarà, si escau, la informació a l'expedient del professorat i resoldrà la sol·licitud de reconeixement de l'acreditació del perfil. Una vegada reconegut el perfil, l’acreditació constarà al registre informàtic de professorat i serà accesible per als interessats al https://atri.gencat.cat/&source=gmail&ust=1497355441567000&usg=AFQjCNFzYAE2Pa6ljUXjvNSJ0hV1fsjXW Q">portal ATRI.
En cas que no es reconegui l'acreditació sol·licitada, la resolució denegatòria exhaureix la via administrativa i s'ha de notificar a la persona sol·licitant.