Print Friendly, PDF & Email

Al llarg d’aquest mes s’estan duent a terme les proves diagnòstiques de 4t de primària i de 2n d’ESO als centres educatius d’arreu del territori. Proves que s’han implementat aquest curs 2023-24, amb l’ànim d’anar a trobar els flancs dins del sistema educatiu i revertir els desastrosos resultats de les proves PISA. Així doncs, tot l’alumnat de 4t de primària i de 2n d’ESO han de fer aquestes proves, ja que són proves censals.

Els i les alumnes l’alumnat, però, no són els únics implicats en aquestes proves. També ho són els docents, que no només han d’aturar les classes habituals, sinó que també les han de corregir.

Aquesta correcció és interna (és a dir, les fa el professorat del mateix centre) i no remunerada. I no només és sense remuneració, sinó que tampoc s’allibera als i les docents de fer les seves tasques habituals. Així doncs, el professorat de tota Catalunya s’està trobant amb un volum de feina afegit a la qual no se li dona valor.

Després d’anys de retallades-que encara no s’han revertit-, de decrets sense aportació econòmica que tensa greument els centres, d’augmentar la càrrega de treball, de perdre poder adquisitiu… El Departament aplica una mesura més, amb l’objectiu de desviar l’atenció d’una gestió deficient de l’educació pública catalana i, de nou, ho fa aplicant mesures que espremen el col·lectiu docent, com ja va intentar fer a inici de curs amb la coordinació COCOBE.

Una altra vegada ens trobem amb el menyspreu de l’administració cap a un professorat esgotat, amb cada cop més tasques i responsabilitats, però a la cua d’Espanya pel que fa a salari.

No hi ha prou professorat per cobrir totes les substitucions. Però tampoc es troben aspirants davant d’una convocatòria d’oposicions, com la d’enguany, on el nombre de les persones aspirants és inferior al nombre de places ofertes. Res estrany tenint en compte la devaluació continuada de la nostra feina.  És normal que cada cop més persones decideixin anar a treballar a altres àmbits amb menys responsabilitats i burocràcia i millor remuneració. Hi haurà qui pensi que manca vocació…

Els i les docents catalanes n’estem fartes. Fartes de fer hores extres sense que ens les reconeguin, de tenir cada cop més feina, més burocràcia i dels constants canvis introduïts per l’administració (sense tenir-nos en compte, és clar). En definitiva, de la sobrecàrrega laboral.

Des de la UGT estem en contra d’aquesta situació que escanya als i les docents. Exigim que es tingui en compte a la part social quan es prenen decisions que ens afecten i que no s’atorgui més feina al professorat sense una remuneració pertinent.

NI UNA HORA EXTRA MÉS!!

UGT Educació pública