Dijous 24 de novembre de 2022

Aquest matí ha tingut lloc una reunió de mesa sectorial en la qual se’ns ha comunicat la implantació per part del Ministerio de Educación, a través del Departament d’Educació del *Programa temporal de cooperació territorial d’Educació inclusiva.*
Com sempre, se’ns ha presentat una memòria ja tancada, sense rebre informació prèvia a la reunió.

Aquesta pràctica que acostuma a ser massa habitual a les Meses Sectorials, dificulta la tasca sindical de detecció de situacions que puguin perjudicar a les treballadores.

📌Dotació econòmica: 3,6 milions d’euros i el projecte no té, en principi, continuïtat.

📌Inici del programa: els nomenaments es farien al gener per no distorsionar els nomenaments vinculats a la reducció de l’hora lectiva.

📌 Data de finalització: 31 d’agost de 2023.

📌Objectiu del programa: fer una detecció precoç de possibles trastorns del llenguatge que puguin suposar, en un futur, problemes d’aprenentatge.

📌Aplicació: es durà als cursos d‘educació infantil, amb possibilitat de continuïtat als primers cursos de primària.

📌 Dotació: 190 mestres d’Educació Especial i MALL, i 11 persones com a coordinadores. Aquestes darreres operarien des de Serveis Territorials.
📌 Adjudicació de places: adjudicades com a nomenaments de difícil cobertura.
📌Inici del programa: els nomenaments es farien al gener per no distorsionar els nomenaments vinculats a la reducció de l’hora lectiva
📌 Formació prèvia: formació de 20 hores la primera setmana de gener.

📌Funcions:

Visitarien cada dia un centre, fent la jornada sencera al mateix centre (cinc per setmana) per tal de detectar situacions que puguin requerir intervenció.

Presentar i elaborar materials que serveixin de guia a les professionals del centre per fer les intervencions.

Recollida de dades per tal d’elaborar una avaluació que es durà a terme quan acabi el programa, permetent obtenir informació i detectar elements a millorar de la implantació del programa.

Des de la UGT ens preocupa que aquesta formació es faci quan les persones adjudicades encara no tinguin contracte vigent.

Davant la situació plantejada, la UGT planteja les següents qüestions, que ens hagués agradat fer abans que es presentés el projecte com un fet que no es pot negociar.

Les coordinadores seran persones itinerants?
– Cobraran dietes de transport?
– Les coordinacions seran cobertes per gent de la borsa?
– Cobraran un complement les docents?
– Quin horari faran?
– Seran substitucions o vacants?

UGT valorem positivament la incorporació de companyes i companys docents i que tinguin feina, però ens preocupa com quedaran recollides i protegides les seves condicions laborals. No oblidem el greu problema d’infradotació que tenim als CREDAS.

Tot plegat ens fa preguntar, si es dotés de més recursos humans estructurals als centres, la detecció precoç dels nostres nens i nenes no estaria ja garantida?

Per aquest motiu demanem mesures permanents i estables que garanteixin la detecció i el tractament de totes les necessitats educatives de l’alumnat.

UGT Educació Pública