Print Friendly, PDF & Email

UGT Educació Pública ens hem reunit amb la Sra. Esther Niubó. Durant aquesta sessió hem establert un primer contacte amb la nova consellera d’Educació i Formació Professional durant el qual li hem fet arribar les prioritats que pensem que aquest govern i la conselleria hauria d’abordar pel que respecta al professorat i a l’educació pública de Catalunya.

  • Invertir el 6% del PIB en educació (actualment el 4,2 per sota del 4,89 de la mitjana Europea)
  • Una baixada de ràtios reals: des d’ I3 fins FP. 

          -Infantil: 15
          -Primària: 20
          -Secundària: 22-25
          -FP: 22-25

  • Més recursos humans i econòmics per garantir una Educació inclusiva amb qualitat, igualtat d’oportunitats i que garanteixi una atenció directa real.
  • Intensificar l’Orientació Educativa i dotar l’FP de les places públiques necessàries.
  • Formació de qualitat per a tots els professionals dels centres educatius públics.
  • Augmentar els complements que depenen de la comunitat autònoma i reforçar el prestigi de la tasca docent. Hi ha especialitats que han deixat places desertes a les oposicions i que a la borsa no tenen oferta de professionals docents. Cal recordar que som els docents pitjor pagats de tot l’Estat. 
  • Retorn del deute generat pels estadis de promoció docent. Cal adquirir el compromís i establir un calendari que garanteixi el seu retorn.
  • Una racionalització de la burocràcia en els centres educatius d’arran del país. El professorat té cada cop més càrrega burocràtica i això repercuteix negativament a la quantitat i la qualitat del  temps de dedicació al nostre alumnat.
  • Derogació del Decret de Plantilles. L’accés al sistema públic ha d’estar basat a la capacitat, el mèrit i la igualtat. L’adjudicació de places públiques a dit crea problemes de gestió de centre, de participació democràtica i d’assignació de places a les persones funcionàries, com ha passat aquest curs. 
  • Interinatge. Cal definir la situació de les persones que no superin els processos d’estabilització. 
  • Modificar els plans de Salut laboral. Cal incloure els factors de risc específics del professorat  i ajudar a una racionalització dels espais i els horaris de treball.
  • Repensar els protocols, tant d’assetjament entre iguals, com de l’alumnat.
  • Revisar els protocols de PRL i adaptacions reals del lloc de treball del personal docent.
  • Ofertar totes les vacants pel CT (Concurs de trasllats). Que una plaça estigui perfilada no pot ser una raó per la qual no surti a concurs i una persona funcionària pugui rebre-la. L’estabilització de les plantilles dels centres s’aconsegueix amb un sistema transparent i basat en els mèrits: el concurs de trasllats autonòmic i l’estatal. 
  • Relacionat amb el CT: tindrem persones que per diferents motius (permisos de conciliació, baixes per IT…)  no podran optar a la plaça definitiva si la reben, per no estar incorporats al centre durant la fase de pràctiques. 

Com a UGT Educació Pública esperem que aquest nou mandat s’entomin amb determinació les necessitats urgents del professorat i del sistema educatiu. La nostra organització treballarem amb la mà estesa, però ferma, compromeses amb la defensa de les condicions laborals del personal docent i amb l’objectiu d’aconseguir avenços reals que millorin la qualitat de l’educació pública de Catalunya.