Print Friendly, PDF & Email

Des d’ UGT Educació volem deixar constància del neguit que ens està provocant l’allau de queixes per part de moltes companyes i companys docents sobre la gestió d’atenció al públic que s’està fent al Consorci d’Educació de Barcelona.

En temps de la COVID-19 on totes i tots hem treballat més enllà de les nostres possibilitats per a que el sistema no es ressentís, ens trobem que l’administració que ens hauria de donar cobertura, en comptes de facilitar-nos les coses ens desatén. Podem afirmar que són massa incidències les que ens han arribat: trucades de telèfon que no s’agafen mai, o en espera que, passats vint minuts et pengen la trucada. Correus electrònics que es responen de manera automàtica amb textos de l’estil de “en 72 hores ens posem en contacte amb vostè”, 72 hores que acaben esdevenint setmanes del més absolut silenci, administrativament parlant. Incidències que no es resolen perquè es queden perdudes en algun calaix o en el ciberespai, especialment ara que hem d’evitar que al setembre hi hagi una crisi educativa a més a més de la pandèmica.

No és de rebut que el Departament ens exigeixi una dedicació a les persones docents que ultrapassa la nostra disponibilitat laboral, i que qui ens exigeixi aquesta disponibilitat, sigui qui després ens deixi abandonades a la nostra sort, quan necessitem els seus serveis.

Es tracta, doncs, de fer una bona gestió dels recursos: és una qüestió d’eficiència! Demanem que ens atenguin com s’està fent en d’altres serveis territorials del Departament d’Educació, per exemple Barcelona Comarques, servei exemplar.

Des d’UGT Educació creiem que les persones treballadores del propi Departament ens mereixem la millor de les atencions! Per tant EXIGIM A QUI ENS EXIGEIX eficiència, que d’una vegada per totes tinguin alçada de mires i gestionin els seus serveis d’atenció al públic de manera correcta i resolutiva, si cal contractar més persones, que les contractin!. Ens hi va en joc evitar una crisi educativa per fallida burocràtico-adminitrativa!